Programlama öğretiminde kullanılabilecek araçlara Cody’s App ile devam ediyoruz. Endonezya yapımı bir araç olan Cody şu anda sadece Android platformunda bulunmaktadır. Tamamen bedava olan bu uygulama Nisan 2015’te yayınlanmasına rağmen geliştirilmesi henüz bitmemiştir. O yüzden ana ekrandaki Create bölümü şu an için pasif. Diğer bölüm olan Mission ise altında 3 farklı alt bölüm bulunduruyor: Home, Park ve Underground. Adlarından da anlaşılabileceği gibi ev, park ve yeraltında geçen bulmacalar bizleri karşılıyor. Şu anda 60 bulmaca olup toplamda 100 bulmaca olacağı belirtiliyor. Şimdi bu bölümleri incelemeye geçelim.

Home

Bir ev ortamında geçen bu bölümde amaç, çocuğu oyuncağına ulaştırmak. Basitten zora doğru olan 20 farklı bulmacada sıralı düşünme, döngü, şartlı döngü, koşullu ifade gibi programlama kavramları öğretiliyor. Bu bulmacalar sırayla açılıp girişte görevimiz bize anlatılıyor. Dil olarak İngilizce ve Endenozya dilleri destekleniyor (Resim 1).

Resim 1

Çizimlerin basit ve renkli olduğu Cody’de bulmaca içinde sol tarafta kullanılacak kod blokları bulunmaktadır. Bu kodlar yaptıkları işe göre farklı renklerde olabilmektedir. Bunları çalışma alanındaki ON START kodunun altına sürükleyip bırakıyorsunuz. Basit ve anlaşılır isimlere sahip bu bloklar yapışkan olup tak-çıkar yapabilirsiniz. Ancak araya blok yerleştirmede bir öncekini söküp ilgili olanı takmak zorundasınız. Bulmacayı çözecek kodlama tamamsa sağ alt köşedeki kırmızı çalıştırma düğmesine basmalısınız. Çalıştırınca çalışma alanı perdesi sola kayıp sahnedeki karakter kodlara göre hareket etmektedir. Hareket sırasında o anda hangi komut bloğu üzerindeyse o blok yeşil renkte olmaktadır. Hata tespiti (debug) için bu iyi düşünülmüş.  Karakteri hızlandırma gibi bir özellik yoktur. Bu özellik ilerideki bazı uzun bulmacalarda biraz can sıkıcı olabiliyor. Ayrıca görevin bitmesini beklemeden yazdığınız kodların çalışmasını aynı düğmeden durdurabilirsiniz (Resim 2).

Resim 2

Eğer görevi başarı ile bitirirseniz bazı verilerin olduğu bir ekran gelmektedir. Burada en az kod bloğu ile en az sürede yaparsanız daha çok yıldız kazanmış oluyorsunuz. Ayrıca bölüm boyunca artarak giden bir puana da sahip oluyorsunuz (Resim 3).

Resim 3

Park

Bir tavşanı havuca ulaştırdığınız bu bölümde bir önceki Home bölümüne göre daha fazla zihinsel faaliyetler sizden beklenmektedir. Döngü ve şartlı döngünün yanı sıra eğer ve eğer/değilse kavramları burada bizi karşılıyor. Bulmacalar bu kavramlara ait kod blokları ile çözülüyor. Bu bölümde daha fazla konsantrasyon gerekiyor (Resim 4).

Resim 4

Underground

Son bölümde yer altında yaşayan bir fareyi çıkış kapısına ulaştırmamız gerekiyor. Bir önceki Park bölümüne göre daha basit olan bu bölümde örüntüyü (tekrar eden işlemler) farketme ve çözme kabiliyeti ölçülmektedir. İleri, sağa, sola dön gibi komutlarla döngü kullanarak örüntü hazırlanmalıdır. Örüntüler sona doğru zorlaşıyor (Resim 5).

Resim 5

Ses ve müzikleri idare eder seviyede olan Cody’de basit ve ilgi çekici çizimlerle sade bir tasarım oluşturulmuştur. Büyük ve renkli düğmeler, basit ve anlaşılır yönergeler, doğru ve yerinde görsel kullanımıyla kullanılabilirlik de gayet iyi olmuş diyebiliriz. Uygulamada temel programlama kavramları farklı senaryolar üzerinden verilmeye çalışılmaktadır. Bu manada da ilkokul seviyesinde kullanılabilir diyebiliriz.

Teknik Özellikler *
Uygulama Adı Cody’s App Academy
Dil İngilizce Bahasa
Geliştirici Solite Studio
Web sitesi https://www.solitestudio.net
Versiyon 1.0.1
Boyut 26.74 MB
Uyumluluk Android 2.3.3+
Uygulama içi ücret Ücretsiz

* Tablodaki bilgiler zamana bağlı olarak değişebilmektedir.