Resim 1

Think & Learn Code-a-pillar

Bu yazıda sizlere daha doğrusu okul öncesi çocuklara yönelik sevimli ve öğretici bir uygulamadan bahsedeceğim. Bu uygulama miniklerin programlama öğrenmesine katkı sağlamaktadır.

Resim 2

Bu uygulama bebek bakım ve çocuk ürünleri üreten ünlü bir marka tarafından üretilmiştir. Okul öncesi dönemi çocuklarına hitap eden bu uygulamada çok renkli ve eğlenceli bir arayüz bizi karşılıyor. Bir tırtılın başından geçen maceralar konu ediliyor. Programlamanın temel bir kavramı olan sıralama üzerine bol pratik yapma imkânı sunuyor. Uygulamayı incelemeye geçelim.

Uygulama Resim 1’de gördüğünüz gibi bir ana menüye sahip ve bu ekranda sağ alt köşede Ayarlar bulunuyor, buradan ses ve arkaplan müziğini aç-kapa yapabiliyorsunuz. Bunun dışında herhangi bir ayar gerektirmiyor. Ortadaki tırtıl görseline tıklayıp Resim 2’ye ulaşıyorsunuz.

Sevimli olduğu kadar konuşkan da olan bir tırtıl ile yolculuğa başlıyoruz. Bu tırtılın üzerinde bölüm numaraları bulunmaktadır. Bölümler sırasıyla açılmaktadır ve tırtıl bu şekilde uzamaktadır. Her bölüm 3 alt bölümden oluşup toplamda 13 bölüm bulunuyor. Eğer hepsini bitirirseniz istediğiniz bölümü ve alt bölümlerini tekrar çalışabilirsiniz. Tırtıl sizlere neler yapmanız gerektiği konusunda İngilizce olarak gayet basit ve anlaşılır bilgiler veriyor.

Resim 3

Basitten zora doğru bulmacalara sahip bölümlerde amacınız harita üzerindeki kırmızı yıldıza tırtılı sağ salim ulaştırmaktır. Resim 3’te görülen bir haritada sağda tırtılı hareket ettiren komutlar yer almaktadır. Bu komutları ilgili yerlere tutup taşıyarak yerleştiriyorsunuz. Her bulmacada size sadece gerekli olan komutlar verilmektedir. Komutun ne işe yaradığı tırtıl tarafından da sesli olarak söylenmektedir. Bir komutu silmek için tutup yerinden çıkarmalısınız. Bazı komutları (yaprak ye, tırman gibi) yanlış yerlere yerleştiremiyorsunuz. Yapılan komut dizilimini çalıştırmak için ister tırtılın kafasına isterseniz de hedefe bir kere tıklamalısınız. Biraz yavaş ilerleyen tırtıl komut diziliminde hata varsa sesli olarak uyarıp başlangıç noktasına geri dönüyor. Komut diziliminde parti, uyku, müzik gibi komutlarla eğlenceli molalar da verebiliyorsunuz.

Resim 4

İlerleyen bölümlerde haritada yer alan problemi çözmek için alternatif yolları da görebiliyorsunuz. Burada en kısa yoldan hedefe ulaşmanız gerekmektedir. Sonuçta bölümlerdeki başarı oranınız ana menüde tırtılın kuyruğundaki yıldızlar ve ışıkların yüksekliği olarak karşınıza çıkıyor. Yazılı olarak herhangi bir veri sunulmuyor. Her bölümünün sonunda acıkmış olan tırtılımızı istediği sayıda yaprak vererek doyurmanız gerekiyor. Bu şekilde miniklere sayıları ve sıralı saymayı da eğlenceli bir şekilde arada öğretmiş oluyor (Resim 4).

Resim 5

Code-a-pillar’ın ayrıca elektronik bir oyuncağı da bulunmaktadır (Resim 5). Önünde bir motoru ve arkasında 8 parçası bulunan bu oyuncak ile tırtıl arkasına taktığınız komutlara (yukarıda anlattığım komutlar) göre programlanıp zeminde hareket ediyor.

Sonuç olarak, Code-a-pillar çocuklara yön ve sayıları öğretmeninin yanı sıra önlerine çıkan bulmacalara bakarak problemi analiz etme, sebep-sonuç ilişkisi kurma, problem çözme, eleştirel düşünme gibi temel zihinsel aktiviteleri kazandırabilmektedir.

Teknik Özellikler *
Uygulama Adı Think & Learn Code-a-pillar
Dil İngilizce
Geliştirici Fisher-Price
Web sitesi http://www.fisher-price.com
Versiyon 1.2.2 1.2.1
Boyut 80.9 MB 58.79 MB
Uyumluluk iOS 7+ Android 4.0+
Uygulama içi ücret Ücretsiz Ücretsiz

* Tablodaki bilgiler zamana bağlı olarak değişebilmektedir.